דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון במדעי התזונה 

מאת    [ 22/09/2011 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2069 פעמים ]

תואר ראשון במדעי התזונה זהו תואר אשר מקבל חשיבות יותר ויותר עם השנים. נושא התזונה הפך במהלך השנים לנושא 'בוער'. חשיבותה של תזונה נכונה נמצאת כיום כמעט בכל בית בארץ ובעולם, ובהתאמה, כך גם עלו במידה ניכרת חשיבותם של לימודי תואר ראשון במדעי התזונה. תזונה נכונה משמעה בריאות ואיכות חיים. במדינת ישראל בעיית התזונה הינה בעיה ידועה, אחוז הפרעות האכילה בקרב ילדים ונוער גבוה יחסית, ועל כן ישנו צורך רב באנשי מקצוע העוסקים בתזונה.

תזונתו של האדם משפיעה בצורה ישירה על חייו. למקצוע התזונאי חשיבות גבוה ויוקרתית וכתוצאה מכך השכר גבוה ביחס לשכר הממוצע בשוק העבודה. על מנת להיות תזונאי מוסמך, יש לפנות ללימודי תואר ראשון במדעי התזונה. בתואר ראשון במדעי התזונה, לומד הסטודנט על חשיבותה של תזונה נכונה, השפעותיה של התזונה, וכן על התהליכים אותם עובר גוף האדם. במהלך לימודי תואר ראשון במדעי התזונה הסטודנט נחשף לשלל מרכיבי התזונה וכן ידע רפואי לגבי מרכיבי המזון השונים, גורמי ההשמנה, גורמים שונים להפרעות אכילה ואף כיצד ייראה בעתיד המזון. מטרת תואר זה להכשיר את הסטודנט ולהתמחות במדעי התזונה ולהסמיכו על ידי משרד הבריאות להיות מדריך לתזונה, דיאטן, תזונאי במוסדות השונים, בארגונים ציבוריים או פרטיים.

ישנו מגוון רחב של מקומות אשר מעסיקים תזונאים. חשוב לציין כי סטודנטים אשר סיים תואר ראשון במדעי התזונה אינו דיאטנים בלבד. אלא אנשי מקצוע המומחים בכל הקשור לגוף האדם ולטיפול בבעיות שונות כגון, מחלות שונות, הפרעות תזונה ועוד בעזרת תזונה נכונה. 

לימודי תואר ראשון במדעי התזונה נמשכים שלוש שנים. ניתן ללמוד במוסדות להשכלה גבוה במסגרת תחום מדעי הבריאות הכוללים בתוכם תארים במדעי התזונה.  ישנן מכללות וכן אוניברסיטאות המלמדות תואר ראשון במדעי התזונה. תואר זה כולל בתוכו לימודים מדעיים ומן הצד השני לימודים הנוגעים למדעי החברה . וכמובן התמחות של הסטודנט בטרם יוצא לשוק התעסוקה. נושא התזונה כולל בתוכו נושאים שונים ומגוונים, ועל הסטודנט להיות בקי הן  בתחום המדעי והן בתחומים הפסיכולוגיים של האדם. חשוב לציין כי סטודנט המעוניין להיות דיאטן קליני, חובה עליו לעבור הכשרה מקצועית במשך שישה חודשים לאחר שסיים את לימודי תואר ראשון במדעי התזונה. 

השתלבותם של הסטודנטים לאחר סיום לימודי תואר ראשון במדעי התזונה אינה קשה. הביקוש בסקטור הפרטי רב וכן הביקוש בסקטור הציבורי דומה. תזונת האדם הפכה לחלק חשוב ונכבד בחיי היומיום. ולכן חשיבותם של מקצועות התזונה השונים, רבים ונחשקים ביותר.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב